Samlet Billede

Utraditionel puslepude inviterer til ren babyhygge

Alle børnefamilier har en særlig plads, hvor baby får skiftet ble og bliver puslet om. Traditionelt er puslepuden af stof, og den skal derfor skiftes og vaskes, når der kommer andet end vand på stoffet. Med danske Leanders lancering af puslepuden Matty kan man let gøre puslepladsen helt ren uden en tur i vaskemaskinen. Skiftetid er ofte et godt tidspunkt til at pusle og pludre med den lille, der strækker sig og lærer den nære verden at kende. Men hyggestunden kan hurtigt blive spoleret af en våd eller beskidt puslepude, der kræver skift af betræk og underlag. Puslepladsen bliver derfor en hurtig skiftestation langt fra drømmen om en ren og sikker pusleplads som fundamentet for samvær i øjenhøjde.

Nem at holde ren

Hos designvirksomheden Leander har Stig Leander taget udfordringen op og designet en funktionel puslepude, der er blød og lækker at ligge på for baby og samtidig let at gøre ren for den voksne. Resultatet er blevet en alt-i-en puslepude i et blødt, formstøbt skummateriale, der er let at tørre af og gøre ren. Puslepuden med navnet Matty by Leander indeholder hverken sundhedsskadelige eller hormonforstyrrende stoffer, og man kan derfor trygt lægge baby direkte på den bløde overflade uden håndklæde, stofble eller andet betræk. Eftersom puslepuden er 100 procent vandtæt, er man fri for besværet med, at væsker trænger ned i puden, og sviner det hele til.

Pusleplads til det hele

På puslebordet, på gulvet og i badet. Derhjemme og på farten. Leanders funktionelle og fleksible puslepude er en alti-en pusleplads, fordi den passer på baby alle steder. Det betyder, at det traditionelle puslebord sagtens kan erstattes af puslepuden placeret oven på en kommode eller et bord, ligesom den fungerer perfekt som gæste skifteplads hos bedsteforældre eller i sommerhuset. Uanset placering skaber de høje formstøbte kanter nemlig en hygiejnisk og sikker plads til det lille barn, der trygt kan ligge og sprælle med arme og ben. Ligesom de skridsikre fødder under Matty sørger den gennemtænkte form for, at barnet kan sprælle og bevæge sig på den velkendte og trygge plads, hvor sikkerheden er i top.

Tid til nærkontakt

Pusletiden er en vigtig tid for kontakten mellem baby og den voksne, og det gælder derfor om at have det rigtige underlag, der understøtter samværet og nærkontakten. Med Matty bliver bleskift til mere end praktik. Puslepuden, der fås i farverne soft pink, pale blue, dusty grey og cappuccino indbyder nemlig til rene hyggestunder med babymassage, babysnak og babyglæde.

Find hele pressemeddelelsen her: Matty - pressemeddelelse